het administratiekantoor
voor de horeca

Ifiac heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van horeca-administratie. Onze dienstverlening en onze oplossingen zijn perfect afgestemd op de specifieke behoefte van horeca bedrijven.

Onze oplossingen voor uw financiële administratie

 

 



1

Factuurverwerking


Met de online factuurverwerking van Ifiac is uw factuurverwerking direct geautomatiseerd. De gegevens van digitale en gescande facturen worden online ingelezen. Vervolgens stelt het systeem zelf een boeking voor die u kunt accorderen of wijzigen. Hoe meer facturen er worden ingelezen en geboekt, des te slimmer het systeem wordt. Uiteindelijk boekt het systeem nagenoeg foutloos, wat u enorm veel tijd bespaart.

Zijn er verschillende medewerkers verantwoordelijk voor het goedkeuren van de diverse facturen, dan kunt u uw online factuurverwerking daarop inrichten. U zet per type factuur een digitale route uit naar de verantwoordelijke medewerker. Zo is de controle en goedkeuring van elke factuur online geregeld.

2

Kasverwerking


Contant, op rekening, PIN, creditcard: en dat zijn alleen nog maar de manieren waarop klanten kunnen betalen. Misschien heeft u ook te maken met verkeerde aanslagen, uit de kas betaalde rekeningen of met cadeaubonnen. Het opmaken van de kassa vereist de grootste nauwkeurigheid. Om onze klanten nog beter te ondersteunen heeft Ifiac een op de horeca toegesneden kasapplicatie laten ontwikkelen. Deze applicatie is te koppelen aan vrijwel alle kassasystemen en draait op laptops, tablets en smartphones. Contantbonnen, kassabonnen en andere bijlagen kunt u heel eenvoudig uploaden. Zo is uw kasverwerking altijd inzichtelijk én overzichtelijk.

Aan gasten die op rekening eten kunt u met ons systeem direct een verkoop factuur per e-mail sturen. U kunt items toevoegen aan deze factuur zoals zaalhuur en administratiekosten.

3

Bankverwerking


Bij Ifiac kunt u kiezen voor het automatisch en digitaal verwerken van uw banktransacties. Handig, want dankzij een digitale koppeling met uw bank worden alle transacties systematisch bijgewerkt. U heeft er geen omkijken naar en hoeft niet langer eerst uw gegevens te downloaden om ze vervolgens weer ergens anders in te lezen. De digitale bankverwerkingsmodule van Ifiac is minder foutgevoelig en veel minder tijdrovend dan al die handmatige handelingen. Alle transacties tot en met de voorgaande dag zijn altijd en overal helder geordend in uw administratie beschikbaar.

4

Betalingen


U kunt zelfs het doen van uw betalingen bij Ifiac regelen. U scant uw inkoopfacturen en op basis hiervan ontvangt u een duidelijke betaallijst. Alle betalingen staan gerangschikt op de uiterste betaaldatum zoals die op de betreffende factuur vermeld staat. De betalingen kunnen – eventueel na een controle – automatisch worden ingelezen bij de bank. Wanneer u de automatisch gegenereerde betalingen fiatteert, neemt uw bank deze over. Zo zorgt u er in een handomdraai voor dat u alle facturen just-in-time betaalt. Nooit te laat en zeker nooit te vroeg.

5

Rapportage


Een bijkomend voordeel van onze digitale applicaties is de informatieve managementrapportage die onze klanten altijd tot hun beschikking hebben. Op elk moment een actueel en betrouwbaar overzicht van uw prestaties op alle mogelijk denkbare KPI’s. Wat is eigenlijk de kostprijs van uw omzet? Hoe doet uw zaak het vergeleken met gelijksoortige ondernemingen? Welke productgroepen leveren nou relatief gezien de meeste winst op en welke medewerker is het meest productief? Allemaal vragen waar ons horecadashboard direct een inzichtelijk antwoord op geeft!

Ifiac maakt gebruik van analytische cookies om u een optimale gebruikservaring te bieden. De informatie die verzamelt wordt, wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. Wij maken geen gebruik van uw persoonlijke informatie. De privacyverklaring vindt u hier.